CATITAN PENGALAMAN SEORANG HAMBA ALLAH.....

Pelajarilah Ilmu, karena mempelajarinya karena Allah adalah khasyah, Menuntutnya adalah ibadah, mempelajarinya adalah Tasbih, mencarinya adalah Jihad, Mengajarkannya kepada orang yang tidak mengetahui adalah Shadaqah, menyerahkan kepada ahlinya adalah Taqarrub. Ilmu adalah teman dekat dalam kesendirian dan sahabat dalam kesunyian.
- Muadz bin Jabal radhiyallahu'anhu

Followers

Saturday, October 16, 2010

PENGALAMAN MISTIK

cerita ini bermula dari sebuah daerah di pahang,banyak peristiwa pelik yang aku dapat rakamkan dalam bentuk gambar ...ia bermula  mula semasa kwan aku meniaga kedai makan ,dia baru je mula meniaga, pada awl perniagaan tak de ape yang berlaku, tpi setelah seminggu meniaga ,benda pelik mula berlaku,lauk asam pedas pari basi setelah dimasak pada waktu tngahari dan basi pada pukul 8.00 malam, padahal ayam masak kari semalam yang di panaskan pun belum basi lagi....dah la lauk 2 basi ,berbuih dan busuk pulak macam bau bangkai.....

kami berpakat untuk bejumpa bomoh,...baru sahaja nk memulakan perjalanan tiba 2 hujan turun , hujan semakin lebat bila kami tiba di kawasan hutan....tiba2 kabus tebal menutup permandangan aku sampai langsung tak nampak jalan....aku terus membaca AYATUL QURSI..berulang kali,tiba2 kabus itu hilang perlahan2 seperti di tiup angin....setiba rumah bomoh dia membuat rawatan,setelah habis rawatan kami pun pulang kerumah...

inilah gambar yang aku maksudkan
pernah sahabat saya bagitau saya dia nampak kedai makan kawan saya tutup...padahal kedai tu beroperasi malam itu....saya berkata dalam hati ,hebat juga orang yang mengenakan sihir ni ye...saya selalu snap gambar di kawasan kedai kawn sya menggunakan handset saya model sony ericcson c905,kmera 8.1 megapixel,jadi banyak la imej atau entiti yang pelik ...

ada suatu malam 2,kawan saya mengadu sakit,sya segera kerumahnya,apa yang saya buat ,saya buat solat hajat,membaca yaasin 3x...dan saya keluar rumah pada pkul 1.30 pagi ,saya keluarkan kamera dan berniat ,"jika kau ada di kawasan rumah ini ,kau akan terbakar dengan flash kameraku..memang betul ada entiti yang tidak di ketahui bila aku membuka kembali gambar yang aku ambil tadi......wallahualam ....nanti aku sambung balik cerita ini, bila ada masa yang sesuai...insyaAllah...

No comments:

Post a Comment